Αντιρατσιστική Διαδήλωση στις 26/1





Όλες και όλοι στην αντιρατσιστική διαδήλωση 
στις 26/1 στα Γιάννενα
Νομαρχία και ώρα 18:00
________________________________________


Προκύρηξη της ΟΚΔΕ - Σπάρτακος για την ιθαγένεια και το νομοσχέδιο που πρωθεί η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους μετανάστες:








Το μελαγχολικό στοίχημα του Ντανιέλ Μπενσαΐντ


Αφιέρωμα στην εφημερίδα:








«…και βέβαια όταν αυτός ο ταπεινός διαβάτης, αυτό το παιδί που ρέμβαζε, τα κοίταζε για ώρα πολλή κι επίμονα -με τον τρόπο που κοιτάζει έναν βασιλιά ένας χρονικογράφος χαμένος μέσα στο πλήθος- αυτή η γωνιά της φύσης, αυτό το κομμάτι του κήπου δεν θα μπορούσαν να σκεφτούν πως χάρη σε εκείνον θα ήταν δυνατό να επιζήσουν με τις πιο εφήμερες ιδιοτυπίες τους· κι όμως αυτό το άρωμα της ασπραγκαθιάς που τριγυρνάει από λουλούδι σε λουλούδι σε όλο το φράχτη, όπου οι αγριοτριανταφυλλιές θα το αντικαταστήσουν σε λίγο, ο κρότος από βήματα χωρίς αντίλαλο πάνω στο χαλίκι μιας αλέας, μια φυσαλίδα που σχηματίζει πλάι σε ένα υδρόβιο φυτό το νερό του ποταμιού και σκάει αμέσως, όλα τούτα η έξαρση μου τα κράτησε και κατόρθωσε να τα κάνει να περάσουν μέσα από τόσα διαδοχικά χρόνια, ενώ ολόγυρα τα μονοπάτια έσβησαν και πέθαναν αυτοί που τα πάτησαν και η ανάμνηση αυτών του τα πάτησαν». 







Μαρσέλ Προυστ, Αναζητώντας το Χαμένο Χρόνο,
μετάφραση Παύλος Α. Ζάννας

 
Ο Ντανιέλ Μπενσαϊντ, που πέθανε την περασμένη Τρίτη σε ηλικία 63 ετών (…και να που τώρα πρέπει να γράφουμε και γι’ αυτόν σε χρόνο Αόριστο, σε αυτόν τον πιο Μέλλοντα απ’ όλους τους χρόνους), υπήρξε όχι μόνο ένας μεγάλος μαρξιστής φιλόσοφος αλλά μια από τις εξέχουσες μορφές του ευρωπαϊκού επαναστατικού κινήματος. Ο χαρακτηρισμός “οργανικός διανοούμενος” που βρίσκουμε σε πολλές νεκρολογίες, μοιάζει να μη διαθέτει πλήρη ερμηνευτική επάρκεια: Ο Μπενσαϊντ δεν ήταν απλά ένας διανοητής που εξόπλισε θεωρητικά το επαναστατικό κίνημα, αλλά, πολύ περισσότερο, ένας από αυτούς που το διαμόρφωσαν. 

Ένας άνθρωπος της δράσης
 
Η βιογραφία του Μπενσαϊντ είναι ταυτισμένη με την ιστορία της γαλλικής Άκρας Αριστεράς και του διεθνούς τροτσκισμού. Το 1966 (μαζί με τους Κριβίν, Ρουσέ και Βεμπέρ) ανήκει στην ομάδα των νεαρών κομμουνιστών που αποχωρούν από τη Νεολαία του Γαλλικού ΚΚ για να δημιουργήσουν τη JCR (Επαναστατική Κομμουνιστική Νεολαία). Μέλος του Κινήματος 22 Μάρτη, θα γίνει κεντρική φιγούρα του Μάη του ’68. Το 1969 η JCR θα συγχωνευτεί με το Διεθνιστικό Κομμουνιστικό Κόμμα για να δημιουργήσουν την Κομμουνιστική Λίγκα. Έκτοτε, ο Μπενσαίντ θα είναι σταθερά ο θεωρητικός της Λίγκας, καθώς και ένας από τους ηγέτες της 4ης Διεθνούς. Τον Ιούνιο του 1973 η Κομμουνιστική Λίγκα τίθεται εκτός νόμου, και τη θέση της παίρνει η Κομμουνιστική Επαναστατική Λίγκα. Το 1976 ο Μπενσαϊντ γίνεται αρχισυντάκτης της βραχύβιας καθημερινής έκδοσης της Rouge (οργάνου της Λίγκας). Ταυτόχρονα, ως μέλος της Γραμματείας της 4ης Διεθνούς, θα ταξιδέψει σχεδόν παντού στον κόσμο, πάντα στην πρώτη γραμμή της τροτσκιστικής περιπέτειας, από τη σφαγή των Αργεντίνων αγωνιστών μέχρι τη ίδρυση του PT στη Βραζιλία. Στη δεκαετία του ’80, δεκαετία της επαναστατικής άμπωτης και του θριαμβεύοντος μιτερανισμού, θα δώσει όλες τις δυνάμεις του στη διατήρηση της οργανωμένης επαναστατικής Αριστεράς και την ιδεολογική αντιπαράθεση με τον επανακάμπτοντα φιλελευθερισμό. Στη δεκαετία του ’90 στηρίζει τις προσπάθειες ανασύνθεσης της Αριστεράς, με ταυτόχρονη οριοθέτηση της από τη νεοφιλελεύθερη σοσιαλδημοκρατία. Αν και πάντοτε ανοιχτός στο νέο, είτε πρόκειται για τις επιτροπές ανέργων είτε για τα κοινωνικά φόρουμ, θα επιμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του στην αναγκαιότητα του κόμματος, όντας πολέμιος της “αυταπάτης του κοινωνικού” (όπως παλιότερα κριτίκαρε την “αυταπάτη του πολιτικού”). Ιδεολογικός μέντορας του Ολιβιέ Μπεζανσνό, θα κλείσει την πολιτική δράση του με την ίδρυση του Νέου Αντικαπιταλιστικού Κόμματος (NPA). 

Ένας μαρξιστής φιλόσοφος
 
Από το 1990, οπότε και αρχίζει η μακρά πάλη με την αρρώστια, αναγκάζεται να αποσυρθεί από τα καθημερινά πολιτικά καθήκοντα (ποτέ όμως από την ενεργό πολιτική), για να αφιερωθεί στη γραφή. Ακολουθεί ένας καταιγισμός φιλοσοφικού και πολιτικού λόγου (πάνω από είκοσι βιβλία και εκατοντάδες άρθρα) που θα τον κάνει ένα από τους πιο σημαντικούς μαρξιστές φιλόσοφους της εποχής μας. Αν και είχε δημοσιεύσει φιλοσοφικές και πολιτικές εργασίες ήδη από τη δεκαετία του ‘70, και πολλά από αυτά που δημοσιεύτηκαν στη δεκαετία του ‘90 ήταν παλιότερες επεξεργασίες, εντούτοις, ο τεράστιος όγκος δημοσιεύσεων των τελευταίων είκοσι χρόνων μπορεί να μάς οδηγήσει στην υπόθεση ότι η ακατάβλητη επιμονή του στη γραφή ήταν τελικά και ο δικός του τρόπος να ξανακερδίσει το χρόνο που έμοιαζε τελεσίδικα χαμένος, μια υπαρξιακή χειρονομία που τον συνέδεσε με όλους εκείνους που στο παρελθόν έδωσαν με όλες τους τις δυνάμεις μάχες εκ των προτέρων χαμένες. Δεν αγωνιζόμαστε για τις μελλοντικές γενιές, αλλά για εκείνους που αρνήθηκαν το “δίκαιο των νικητών” και χάθηκαν στη λήθη· γράφουμε για να μείνουν ζωντανοί ο Βίκτορ Σερζ και ο κήπος του Κομπραί.

Ο Στάθης Κουβελάκης, στενός συνεργάτης του Μπενσαϊντ στην επιθεώρηση Contretemps, θεωρεί βασικά σημεία του φιλοσοφικού στοχασμού του «την κριτική του ιστορικού θετικισμού αλλά ταυτόχρονα και της ροπής προς την τελεολογία του παραδοσιακού μαρξισμού. Επιπλέον, το αστάθμητο «μεσσιανικό»συμβάν μαζί με μια ισχυρή («λενινιστική») έννοια της πολιτικής ως στρατηγικής. Τα δύο αυτά επίπεδα θεμελιώνουν το δόκιμο της έννοιας (και όχι απλά της «ιδέας»όπως υποστηρίζει ο Μπαντιού) του κομμουνισμού ως επανάσταση και ως διακριτή πολιτική πρακτική».


Σε μια εποχή γενικής διάλυσης της Αριστεράς και άτακτης υποχώρησης του μαρξισμού, ο Μπενσαίντ θα επιμείνει ότι «παρά τις αισχρότητες που έχουν διαπραχθεί στο όνομα του, ο κομμουνισμός είναι ακόμα η λέξη η πιο δίκαιη, η πιο φορτισμένη με μνήμη, η πιο ακριβής, η πιο ικανή να ονοματίσει τα ιστορικά διακυβεύματα της εποχής». Ωστόσο, αρνείται την καταφυγή στην ασφάλεια ενός επαναστατικού οπτιμισμού που απορρέει από μια υποτιθέμενη λογική της Ιστορίας. Στρέφει την προσοχή του στους ηττημένους, αλλά ανυπότακτους, σε όσους επέμειναν στην απόφαση τους, σε πείσμα των καιρών. Ζαν ντ’Αρκ, Μπένγιαμιν, Πεγκί, Μπλανκί. «Δανεισμένες από τον Μπλανκί, τον Προυστ, τον Μπένγιαμιν, οι έννοιες της αναμονής, της αναπόλησης, της αλλαγής κατεύθυνσης, συνθέτουν μια καινούργια αναπαράσταση της Ιστορίας. Προσδένουν την αναγκαιότητα των ιστορικών προσδιορισμών στην ενδεχομενικότητα του συμβάντος κι επιτρέπουν να αρπάξεις στον αέρα την ευκαιρία μιας συγκυρίας».Απουσία των όποιον νομοτελειών ή μιας κατά φαντασία τελικής ιστορικής κρίσης, «αντιμέτωπη με την αβεβαιότητα του αποτελέσματος της, η πολιτική απόφαση ενδύεται αναπόφευκτα τη μορφή του στοιχήματος. Γίνεται μελαγχολικό αυτό το στοίχημα, όταν το αναγκαίο και το εφικτό αποκλίνουν».



Το 1995 εκδίδονται τα δύο σημαντικότερα βιβλία του: Marx l’intempestif (Μαρξ, ο παράκαιρος) και La discordance des temps (Η ασυμφωνία των χρόνων). Στην πραγματικότητα, πρόκειται για συλλογές των μαθημάτων για τον Μαρξ που έκανε για δεκαπέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο Παρίσι 8 (σε ένα πανεπιστήμιο του οποίου η αξία στο αγοραίο ακαδημαϊκό χρηματιστήριο είναι αντιστρόφως ανάλογη με την πνευματική παραγωγή του). «Μπροστά στις προκλήσεις του νέου αιώνα, η άνθιση «χιλίων μαρξισμών»διαλύει το μύθο ενός ομογενούς δόγματος, που θα διέσχιζε την Ιστορία σαν ανοξείδωτη λάμα. Εάν, ωστόσο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για «μαρξισμό»στον ενικό, θα έπρεπε να τον αντιληφθούμε μάλλον σαν αρχιπέλαγος διαμαχών, εικασιών, αρνήσεων, εμπειριών, την ιστορία των οποίων διηγείται, διαλευκάνοντας τα μυστήρια και τα θαύματα του κεφαλαίου. Μη δογματική, αυτή η κριτική θεωρία τρέφεται διαρκώς από τους κοινωνικούς αγώνες και πρακτικές, την απρόσωπη λογική των οποίων ξεκαθαρίζει. Το ζήτημα, λοιπόν, θα ήταν να ξέρουμε εάν υπάρχει ακόμα, μέσα σε αυτήν την αστραφτερή πολλαπλότητα των χιλίων μαρξισμών, ένας κοινός παρονομαστής που δικαιολογεί το γενικό όνομα που διεκδικούν ακόμα. Ένας πολύ γενναιόδωρος πολλαπλασιασμός των «μαρξισμών», θα μπορούσε να οδηγήσει απλά στην πλήρη διάλυσή τους σε μια μικροβιακή καλλιέργεια χωρίς επινοητικό σφρίγος και πρακτική ορθότητα». Αν και ο μαρξισμός του Μπενσαϊντ είναι αταλάντευτα μια φιλοσοφία της πράξης, κι εντάσσεται σε μια ορισμένη τροτσκιστική παράδοση, εντούτοις, η απομάκρυνση του από τον ιστορικό θετικισμό και τον κοινωνιολογικό “αντικειμενισμό” του Μαντέλ, καθώς και η συνάντηση του με τη σκέψη φιλοσόφων όπως ο Μπένγιαμιν, συγκροτούν μια νέα κατεύθυνση αυτής της παράδοσης. Η φιλοσοφία του Μπενσαϊντ είναι αναμφίβολα μια αναζήτηση στρατηγικής για το χειραφετησιακό πρόταγμα, που αρνείται όμως τις ευκολίες και τις απλουστεύσεις, αναζητώντας την αλήθεια της στην απόχρωση και τη λεπτομερειακή επεξήγηση. 




Φόροι τιμής
 
Στο φόρο τιμής που του αποδίδει ο Σλαβόι Ζίζεκ, γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην αγάπη του για τον Πασκάλ και τη βαθιά του γνώση της μεγάλης γαλλικής κουλτούρας. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε την επίμονη φροντίδα για το πολύ προσωπικό, λογοτεχνικό θα λέγαμε, ύφος της γραφής του, καθώς και μια ορισμένη ποιητική ματιά στα πράγματα, μια σκέψη στη βάση αλλεπάλληλων συνειρμών, που θα μπορούσαν να καταρρίψουν πλήρως τα στερεότυπα για το πώς πρέπει να είναι οι μαρξιστές φιλόσοφοι και, ακόμα περισσότερο, οι επαναστάτες ηγέτες. Παρά το τεράστιο έργο του, παρά τα είκοσι χρόνια που κέρδισε παλεύοντας σελίδα με τη σελίδα, τίποτα δεν μπορεί να μετριάσει το αίσθημα ερήμωσης που αφήνει ο θάνατος του. Ο Bensa ήταν σπάνιος τύπος, και είναι απολύτως βέβαιο ότι όταν θα φτάσουμε να αντιμετωπίσουμε κι εμείς τον δικό μας μελλοντικό αόριστο, θα μας γεμίζει ακόμα περηφάνια το ότι υπήρξαμε μαθητές του. 

____________________________________

Γιάννης Αλμπάνης



«Να απαλλαγούμε από τα φετίχ της θρησκείας της Ιστορίας»
 

Ακολoυθούν αποσπάσματα από συνέντευξη που έδωσε ο Daniel Bensaid στον Andre Perez (http://www.publico.es), στις 2 Οκτωβρίου. Το πλήρες κείμενο βρίσκεται στο www.indy.gr.

*«Εγκώμιο στην κοσμική πολιτική»; Είναι ένα τίτλος που ακούγεται αρκετά μυστηριώδης. Περί τίνος πρόκειται;


-Ωωω! Μοιάζει μυστηριώδης;



*Τουλάχιστον σε μένα.

-Ωραία, ας πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά. Το εν λόγω βιβλίο είναι πρώτα απ’ όλα ένα εγκώμιο, πολύ απλά, στην πολιτική. Στην πραγματική πολιτική ενάντια στην τρέχουσα πραγματικότητα, δηλαδή όπως το είχε διατυπώσει και η Χάνα Άρεντ, σ’ εκείνον τον μηχανισμό της αγοράς που διοικείται από μια πολιτική εξουσία-διαχειριστή, χωρίς αληθινό πλουραλισμό. Το εν λόγω βιβλίο όμως, πλάθει εξίσου και το εγκώμιο στην κοσμική πολιτική, ενάντια στην άνοδο κάθε λογής θρησκευτικότητας στην πολιτική. Αυτή η αναβίωση του θρησκευτικού εμφανίζεται με τη μορφή της σταυροφορίας του καλού ενάντια στο κακό, υπό την καθοδήγηση των Ηνωμένων Πολιτειών. Και στην Ευρώπη, όμως, αυτή η τάση εμφανίζεται εξαιρετικά ισχυρή. Με επικεφαλής το Νικολά Σαρκοζί να επιδιώκει να δώσει έναν νέο ορισμό στην Ευρώπη με αναφορά στις χριστιανικές της καταβολές αποκλείοντας την Τουρκία. Υπάρχει , όμως, και ένα τρίτο παράδειγμα. Δεν γνωρίζω αν συμβαίνει στην Ισπανία, αλλά στη Γαλλία, το θρησκευτικό λεξιλόγιο διεισδύει όλο και περισσότερο στο νομικό (λεξιλόγιο). Ο καταδικασμένος δεν οφείλει μόνον να εκτίσει την ποινή του, αλλά και να δηλώσει ότι έχει επιστρέψει στον ίσιο δρόμο. Είναι κάτι που δεν προέρχεται από το Δίκαιο, αλλά από τη Θρησκεία. 


*Υπαινίσσεστε, όμως, ότι το θρησκευτικό έχει αλώσει και το πεδίο της κριτικής.

-Ναι, η θρησκευτική διάσταση είναι φανερή και στους διανοούμενους, όπως ο Τόνι Νέγκρι με τις αναφορές του στον Άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης. Ο Μπαντιού επίσης, έχει κάτι το θρησκευτικό στη θεωρία του συμβάντος και την απρόσμενη εισβολή του «πιθανού» από το τίποτα. Το θρησκευτικό απλώνεται παντού, ιδίως ανάμεσα στο λαό, όπως λέτε, με την απώλεια του ταξικού πνεύματος. Η νεοφιλελεύθερη επίθεση πέτυχε να καταστρέψει μια σειρά σχέσεων αλληλεγγύης θεμελιωμένων στο ταξικό πνεύμα. Πρόκειται για μια υποχώρηση στην οποία, ακόμη, δεν έχουμε απαντήσει. Βλέπουμε να ανθούν σχέσεις αλληλεγγύης θρησκευτικού και κοινοτιστικού περιεχομένου. Στη Γαλλία, μιλάμε πολύ για το θέμα της ισλαμικής μαντήλας, αλλά, στην πραγματικότητα, αυτή η κοινοτιστική αναδίπλωση είναι εξίσου υπαρκτή και στους κόλπους της εβραϊκής κοινότητας. 


*Με τη συμβολή των Μπένγιαμιν, Άρεντ, και Σμιτ κάνετε την ακτινογραφία της σύγχρονης κυριαρχίας. Εν συνεχεία, ερευνάτε τους πόλους αντίστασης προκείμενου να θέσετε εκ νέου την Ιστορία στην τροχιά της χειραφέτησης. Είστε απαισιόδοξος ή αισιόδοξος;
 
-Αυτό που επιχειρώ είναι να αναλύσω με διαύγεια την πολιτική περίοδο. Όλα αυτά που ζούμε σήμερα είναι συνέχεια της ήττας που δεχτήκαμε τη δεκαετία του 80, όπου η ιδέα της χειραφέτησης εξαφανίστηκε. Αλλά, όμως υπάρχει ένα σημείο καμπής στις ιδέες, στα τέλη της δεκαετίας του 90 με το κίνημα της εναλλακτικής παγκοσμιοποίησης (altermondialiste), το οποίο συσπειρώνει κάποιες χιλιάδες ανθρώπους και φτιάχνει και φόρουμ. Νομίζω ότι όλα αυτά τα γεγονότα - κλειδιά μας οδήγησαν σε μια ουτοπική στιγμή, δηλαδή σε ιδέες χειραφέτησης που δεν αναμετριούνται με την πρακτική εφαρμογή του πιθανού. Εξ’ ου και κάνουμε χρήση και κατάχρηση μιας σειράς όρων όπως «εναλλακτική» , «άλλη»…», «ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός», « η άλλη αριστερά», «η άλλη καμπάνια»… Το να αποφεύγουμε να ορίσουμε τα πράγματα, είναι ένα σημάδι έλλειψης ωριμότητας. Δεν είμαι ούτε απαισιόδοξος, ούτε αισιόδοξος. Νομίζω ότι πρέπει να ξεπεράσουμε αυτό το στάδιο και να ορίσουμε μια στρατηγική. 


*Τι πρόκειται να συμβεί;


-Οφείλουμε να εισαγάγουμε μια νέα ιδέα, την οποία άλλωστε έχει διατυπώσει ο Μαρκούζε από τη δεκαετία του 60: Είναι δυνατόν να έρθουμε σε ρήξη με τον ενάρετο κύκλο της κυριαρχίας; Με μια κοινωνία της κατανάλωσης ολοένα πιο εμονικής και ανήσυχης, με μια κοινωνία του θεάματος που ακόμα δεν έχει προσχωρήσει στο σενάριο της εικονικής κοινωνίας…είμαι ανήσυχος και σκέφτομαι ότι πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε φόρμουλες εξόδου. Οι αντιστάσεις από μόνες τους δεν αρκούν. Πρέπει να τις φέρουμε σε επαφή με μια ή και περισσότερες πολιτικές δυνάμεις.


*Μάλιστα…γι’ αυτό συμμετέχετε στο NPA, στο κόμμα του Ολιβιέ Μπεζανσνό;


-Θα το επαναλάβω: μια ή περισσότερες πολιτικές δυνάμεις, καθώς η πρωτοτυπία του σήμερα συνίσταται στην ανάδυση ριζοσπαστικών και ανασυσταθέντων αριστερών δυνάμεων, ικανών να καταλάβουν την εξουσία - όπως άλλωστε είδαμε να συμβαίνει στη Λατινική Αμερική. Αν αναλογιστούμε τις ιστορικές ήττες που ζήσαμε τον 20ο αιώνα, -με τις αρτηριοσκληρωτικές και γραφειοκρατικοποιημένες αριστερές να λειτουργούν ως βοηθητικός παράγοντας στην επέλαση του φιλελεύθερου αυταρχισμού- αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι σημαντικό. Στη Γαλλία, το NPA είναι το μέτωπο της αριστεράς. Στη Γερμανία είναι η Die Linke. Ομοίως στην Πορτογαλία και στην Ελλάδα, σημειώνεται άνοδος μιας ριζοσπαστικής αριστεράς, με τις σοσιαλδημοκρατίες να βρίσκονται σε κατάσταση πλήρους παρακμής και τις αριστερές των μηχανισμών σε κίνδυνο. Για την Ασία, έχουμε λιγότερες πληροφορίες αλλά η υποχώρηση του μαχητικού μαοϊσμού απελευθερώνει δυνάμεις για μια νέα εναλλακτική λύση. 


*Για ποιους λόγους να αγωνιζόμαστε;

-Στο παρελθόν, είχαμε μια θρησκεία της Ιστορίας που μας έλεγε: Θα υπάρξει ένας τελικός αγώνας τον οποίο, απαραιτήτως, θα κερδίσουμε. Σήμερα, πρέπει να απαλλαγούμε από τα φετίχ αυτής της θρησκείας της Ιστορίας αποδεχόμενοι την αβεβαιότητα και υιοθετώντας μια κοσμική πολιτική ως τέχνη της στρατηγικής. 


*Ακούγοντας το Σαρκοζί δεν σας γεννάτε η επιθυμία να τον αποκαλέσετε σύντροφο;

-Αυτό που τον συγκρατεί (στην εξουσία) είναι ο φιλελεύθερος αυταρχισμός του. Για έναν λόγο ουσίας: η ανεργία είναι πλέον διαρκείας. Κανείς δεν γνωρίζει το πώς οι σύγχρονες κοινωνίες θα αντιδράσουν καθώς δεν υπάρχει πλέον ούτε απόθεμα αγροτικών επαγγελμάτων, ούτε δομές οικογενειακής αλληλεγγύης. Αν μεταβούμε στα χρόνια της κρίσης της δεκαετίας του ’30, στη Γαλλία, το 35% του πληθυσμού ήταν αγροτικός. Ήταν δυνατόν να απορροφηθούν κάποιοι κραδασμοί. Σήμερα, οι κοινωνίες μας είναι κοινωνίες μισθωτών σε ποσοστό 90%. Πώς είναι δυνατόν να αντιδράσουν αυτές οι κοινωνίες με όρους παραβατικότητας και αστικοποίησης;
Δεν μπορούν να κάνουν τίποτε άλλο, από το να επιμείνουν στον φιλελεύθερο αυταρχισμό τους. Η μεγάλη επινόηση μιας ανάκαμψης με όρους Κεϋνσιανισμού δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ολοκληρώνω, ξανά, την προσεχτική ανάγνωση του Κέινς. Λέει, ότι προϋπόθεση για να λειτουργήσει η ανάκαμψη είναι η ύπαρξη ενός ομογενοιποιημένου οικονομικού χώρου, ούτως ώστε τα δημόσια κεφάλαια να μπορέσουν γρήγορα να κινηθούν. 


*Ποιες είναι οι μορφές, αυτού που αποκαλούμε βιοεξουσία; 

-Η βιοεξουσία, σύμφωνα με το Φουκό, είναι η γενίκευση του διάχυτου ελέγχου στον άνθρωπο. Από τις κάμερες και τις βιντεοσκοπήσεις, μέχρι και το εισιτήριο του μετρό, το γεγονός ότι οι άνθρωποι αποδέχονται και εσωτερικεύουν τον καταναγκασμό να πληρώνουν αντίτιμο τις ώρες της κυκλοφοριακής συμφόρησης προκειμένου να πάνε στη δουλειά τους, αλλά και το ότι αποδέχονται να προσπορίζονται κέρδη εποικίζοντας τον ελεύθερο πνευματικό μας χώρο και βομβαρδίζοντας μας με διαφημίσεις, τις οποίες πληρώνουμε…Όλα αυτά, είναι μορφές βιοεξουσίας, είναι μια διάχυτη τυραννία, κατά πάσα πιθανότητα πιο διεισδυτική από την πάλαι ποτέ, πειθαρχία.

 
*Θέλετε να πείτε ότι οι συλλογικότητες που σχηματίζονται για να ξεφύγουν από τις βιντεοσκοπήσεις, δεν χρησιμεύουν σε τίποτα; 

-Όχι, όχι, το αντίθετο. Σέβομαι όλες τις πρακτικές αντίστασης. Είναι η βάση αυτής της ζύμωσης της ουτοπίας, του σχεδίου, είναι η προϋπόθεση των πάντων. Το πρόβλημα ανακύπτει από εκείνους που θεωρητικοποιούν αυτούς τους πειραματισμούς προς την αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη που είναι αναγκαία. Δεν λέω χρειαζόμαστε το NPA ή τίποτα. Το NPA δεν είναι παρά μόνο ένα στάδιο. Λέω πως αν η κρίση είναι βαθιά, όπως πιστεύω, όλο το πολιτικό τοπίο, συνδικαλιστικό και κοινωνικό θα υποστεί ισχυρές, σεισμικές δονήσεις. Σε δέκα χρόνια, δεν θα έχουμε πλέον, το ίδιο τοπίο.


Μετάφραση από τα γαλλικά (http://www.europe-solidaire.org)
Λουκία Κοτρωνάκη

Δε ξεχνάμε - δε συγχωρούμε!




Η απόφαση της «ανεξάρτητης» δικαιοσύνης για διεξαγωγή στην Άμφισσα της δίκης των Κορκονέα και Σαραλιώτη, δολοφόνων του 15χρονου μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου αποτελεί μια ξεκαθαρη επιλογή στην κατεύθυνση της υποβάθμισης της υπόθεσης και της διευθέτησής της μακρυά από τη λαϊκή οργή.

Η Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων καταδικάζει την πρακτική αυτή που εντάσσεται στη συνέχιση και κλιμάκωση από την πλευρά της κυβέρνησης του ΠαΣοΚ της καταστολής των κοινωνικών κινημάτων, μιας πολιτικής που όπλισε και μπορεί να ξαναοπλίσει στο μέλλον το χέρι ψυχρών δολοφόνων σαν εκείνων του νεαρού Αλέξη. Σημάδια εξ’άλλου του κινδύνου αυτού είδαμε και στις πρόσφατες κινητοποιήσεις με τις «προληπτικές» συλλήψεις, την άγρια καταστολή και την εγκληματική επίθεση στη συναδέλφισσα Αγγελική Κουτσουμπού από άνδρες της «ομάδας Δ».

Η Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων ενώνει τη φωνή της με ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα για την παραδειγματική καταδίκη των δολοφόνων του Αλέξη. Αντιλαμβανόμαστε τη δίκη αυτή σαν σημαντικό σταθμό στην πορεία του αγώνα που δίνουμε από κοινού με τον κόσμο της εργασίας, της νεολαίας, των χιλιάδων ανέργων και επισφαλώς εργαζόμενων. Ενός αγώνα ενάντια στις πολιτικές του κεφαλαίου που διαλύουν τις εργασιακές σχέσεις και την ασφάλιση, που προχωράνε σε ανοιχτό πόλεμο ενάντια στη Δημόσια Παιδεία, που όπως φωνάζαμε και το Δεκέμβρη του 2008 δίνουν «στις τράπεζες λεφτά, στη νεολαία σφαίρες».

Θα νικήσουμε!

Αλληλεγγύη στους διωκόμενους αγωνιστές του «Ξενία»





Στα Γιάννενα, την πόλη των θρύλων και των ασημουργών, γίνεται προσπάθεια να προστεθούν οι δίκες, τα πειθαρχεία, οι διώξεις σε όποιον αντιστέκεται και η «ιερά εξέταση» στο «οικόσημο» στην είσοδο της πόλης. Έτσι ώστε οι κάτοικοί της, η νεολαία και οι επισκέπτες της να χειραγωγηθούν και να υποταχτούν μια και καλή.



Να το πάρουμε απόφαση πως απαγορεύεται να σκεφτόμαστε, να διαμορφώνουμε άποψη, να διαδηλώνουμε, να προσπαθούμε να διαφυλάξουμε την πόλη, τους δημόσιους χώρους και την δημόσια περιουσία από την κερδοσκοπική αποτίμηση και λεηλασία. Απ' αυτούς που απ' την καταστροφή βγάζουν ουγγιές χρυσού.


Έτσι τούτες τις μέρες ξανάρχεται στο προσκήνιο η δικαστική προσπάθεια εξόντωσης των αγωνιστών της επιτροπής αγώνα πολιτών και όχι μόνο, που εναντιώθηκαν στο γκρέμισμα του Ξενία και στην αποικιακού τύπου στον αμαρτωλό όμιλο Μήτση με μια «προκάτ» αγωγή που είχαν καταθέσει στην Αθήνα Μήτσης και Γκόντας δύο(!!!!!) ώρες πριν την συγκέντρωση και την πορεία διαμαρτυρίας.


Η προληπτική και προκάτ δίωξη εδώ και 5 χρόνια στεκούμενη ως πέλεκυς πάνω από τα κεφάλια των αγωνιστών, ούτε φόβισε, ούτε συρρίκνωσε τις αγωνιστικές τους διαθέσεις. Αντίθετα έχει δυναμώσει τις φωνές για μια πόλη που ν' ανήκει στους κατοίκους της, για μια λίμνη που θ' ανήκει στα ψάρια της.


Για ένα κοινωνικό πλούτο που θ' ανήκει στους παραγωγούς του:


Σωματεία, φορείς και εργαζόμενοι με το πιο μαζικό τρόπο έχουν εκφράσει την αλληλεγγύης τους στους διωκόμενους. Αγωνιστές, όλο το προηγούμενο διάστημα, κάτι που θα πρέπει να πράξουν και τώρα.


Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως με τα πρωτοδικεία προσπαθούν να φιμώσουν το σωματείο των ΟΤΑ με τις απολύσεις των 76 ΑΜΕΑ(άτομα με ειδικές ανάγκες) στο Δήμο Ιωαννιτών, με την τρομοκρατία της οικονομικής τρομοκρατίας, των αυξημένων δημοτικών τελών, του νερού που το πληρώνουμε πιο ακριβά και από πετρέλαιο, των αντεργατικών μέτρων, των πλατειών που συνεχίζονται να γίνονται θυσία στα οικονομικά συμφέροντα, όπως τελευταία και η πλατεία Χατζή.

Με την απόπειρα πολιτικής νομιμοποίησης του ξενοδοχείο του Μήτση, από την ΤΕΔΚ, αλήθεια τι έχουν να πουν οι αντιπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ και της Αριστερά στην ΤΕΔΚ, όταν ο ίδιος ο πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας αρνήθηκε να φιλοξενηθεί σε αυτό; 
 

Αλήθεια το συγκεκριμένο ξενοδοχείο χρησιμοποιεί γεννήτρια ελλείψει αδειών από την ΔΕΗ ή βρέθηκε φόρμουλα να ξεπλυθούν οι αμαρτίες του; Σ' όλα αυτά φραγμός είναι μόνο η ανάπτυξη και η παρουσία ενός κινήματος που σαν καταλύτης θα τους θάψει στις χωματερές και τα ΧΥΤΑ τους μέχρι να τις κλείσουμε.


Αλλάζοντας τρόπο που σκεφτόμαστε, φανταζόμαστε, στοχαζόμαστε και ρυθμίζουμε τα πράγματα.


Με βάση τις ανάγκες, τα δικαιώματα των πολλών και όχι τα συμφέροντα των ολίγων. Κίνημα υπεράσπισης των λαϊκών, εργατικών, δημοκρατικών ονείρων, δικαιωμάτων και αναγκών.

132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών





Δίκη για τη Στέλλα Πρωτονοταρίου και το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Γκράβα) στις 22 Γενάρη για τη διδασκαλία στους μαθητές του σχολείου με μετανάστες γονείς της μητρικής τους γλώσσας. Αναγκαία η παρουσία όλων στο δικαστήριο (11:00 στην πρώην Σχολή Ευελπίδων). Ακολουθούν τα σχετικά κείμενα - καλέσματα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ),των δασκάλων και των γονιών του σχολείου.


Σχετικό υλικό και συνέντευξη της Στέλλα Πρωτονοταρίου στο blog:




Νομιμοποίηση όλων των μεταναστών

ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΡΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ 
_______________________________________________


Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τους μετανάστες [link]

_______________________________________________



ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, 
ΤΡΙΤΗ 26 ΓΕΝΑΡΗ, ΟΜΟΝΟΙΑ 6ΜΜ 


Το νομοσχέδιο του ΠΑΣΟΚ για την ιθαγένεια και τη ψήφο των μεταναστών εμφανίζεται σαν μια μεγάλη «αλλαγή σελίδας» από τις πολιτικές του παρελθόντος. Η κυβέρνηση μάλιστα πλάι στη συναίνεση που απαιτεί για να επιβάλει αντεργατικά μέτρα όπως αυτά που σχεδιάζουν τραπεζίτες και ΕΕ με το "Πρόγραμμα Σταθερότητας" και τον "Καλλικράτη" ελπίζει ότι θα της αποδώσουμε εύσημα κοινωνικής ευαισθησίας.

Δεν έχουμε κανένα λόγο να υποτάξουμε στις κυβερνητικές παραχωρήσεις με το σταγονόμετρο το κίνημα που συγκρούστηκε με τις ρατσιστικές θηριωδίες της ΝΔ, με τις δολοφονίες μεταναστών, τις επιχειρήσεις σκούπα της Αστυνομίας, τα βασανιστήρια στα Αστυνομικά Τμήματα και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τη δολοφονική επίθεση κατά της συνδικαλίστριας μετανάστριας Κωνσταντίνας Κούνεβα και τις άθλιες συνθήκες δουλεμπορικής εργασίας, τις επιθέσεις των φασιστών στις γειτονιές.

Πρέπει να ξαναβγούμε στο δρόμο του αγώνα για να εμποδίσουμε τη διάσπαση της εργατικής τάξης με βάση τη καταγωγή, το χρώμα του δέρματος, την θρησκεία και να απαιτήσουμε πλήρη δικαιώματα εφ άπαξ και όχι…σε μικρές δόσεις κάθε μία δεκαετία η εικοσαετία. Οι μετανάστες που ζουν στη χώρα για είκοσι και παραπάνω χρόνια και φτάνουν το ένα εκατομμύριο αξίζουν να έχουν ίσα δικαιώματα και ελευθερίες σαν κι αυτές που καταχτήσαμε με τους αγώνες μας και όχι να ζουν σε καθεστώς παρανομίας, μαύρης εργασίας και υπερεκμετάλλευσης. Γιατί όπου επικρατεί ο ρατσισμός και οι διακρίσεις περνάει η διάσπαση, δυναμώνουν τα αφεντικά και χτυπιούνται τα μεροκάματα και οι δουλειές μας. Αντίθετα με την ενότητα και τον κοινό αγώνα όλοι μαζί υπερασπίζουμε τα δικαιώματα μας.

Οι είκοσι μετανάστες που πνίγηκαν στο Αιγαίο και οι βασανισμένοι στο ΑΤ Ακροπόλεως μας θυμίζουν ότι η πραγματικότητα της ζωής των μεταναστών δεν απέχει από την κόλαση ούτε αλλάζει με την συγνώμη και τις δηλώσεις συμπάθειας των υπουργών.Μεγάλη μερίδα των μεταναστών που ζει και εργάζεται επί πολλά χρόνια στη χώρα μας δεν έχει κατορθώσει να νομιμοποιηθεί ή έχει εκπέσει από το καθεστώς νομιμότητας λόγω της αντιμεταναστευτικής πολιτικής. Στα πλαίσια αυτά ένα εργαλείο καταπίεσης και διόγκωσης της ανασφάλειας ήταν η πολιτική απέναντι στα παιδιά των μεταναστών (νόμιμων ή παράνομων). 

Τα παιδιά των μεταναστών παρότι γεννιόνταν στην Ελλάδα και παρακολουθούσαν (όσα μπορούσαν) ελληνικά σχολεία δεν είχαν την δυνατότητα να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια, τα περισσότερα δε από αυτά δεν μπορούσαν να αποκτήσουν καμία ιθαγένεια, με αποτέλεσμα να μην τους αναγνωρίζεται κανένα κοινωνικό και πολιτικό δικαίωμα σε καμία χώρα του κόσμου. Χωρίς δεσμό με καμία χώρα ή έστω έχοντας ένα εντελώς τυπικό δεσμό με τη χώρα καταγωγής των γονιών τους με την οποία καμία σχέση δεν είχαν –και στην οποία δεν μπορούσαν άλλωστε να επιστρέψουν- παρέμεναν και αυτά και οι γονείς τους όμηροι των διαθέσεων του ελληνικού κεφαλαίου και των κυβερνήσεών του. Καιρός ήταν λοιπόν να σπάσει η ρατσιστική λογική του «Έλληνας γεννιέσαι-δεν γίνεσαι» που είχε αποκρυσταλλωθεί με τον ισχύοντα κώδικα ιθαγένειας και αποτελούσε θεσμικό προπύργιο της μετεμφυλιακής ακροδεξιάς.  Για ζητήματα όμως αυτονόητα όπως το δικαίωμα στην ιθαγένεια για παιδιά που γεννήθηκαν και σπούδασαν στη χώρα η το δημοκρατικό δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι αντί να κατοχυρωθούν μπαίνουν απευθείας στη κλίνη του Προκρούστη για κουτσούρεμα! Την ώρα που ο αριθμός των παιδιών πλησιάζει τις 300.000 το νομοσχέδιο με την κατηγοριοποίηση που επιβάλει απατώντας οι γονείς να είναι «νόμιμοι» στερεί τη δυνατότητα για ιθαγένεια στην μεγάλη πλειοψηφία. Διότι οι παραλογισμοί του συστήματος «νομιμοποίησης του ΠΑΣΟΚ το 1997 και της ΝΔ το 2005 έχουν αφήσει χωρίς χαρτιά σχεδόν 200.000 μετανάστες μακράς διάρκειας παραμονής ενώ 170.000 έχασαν για λίγα ένσημα την ανανέωση των αδειών.

Την ίδια ώρα το δικαίωμα ψήφου σε μετανάστες μη ελληνικής καταγωγής δίνεται 76.000 μετανάστες μόνο. Αντίστοιχα το δικαίωμα πολιτογράφησης συναντάει τόσα εμπόδια όσα και η προσπάθεια των πρώτων μεταναστών που πήραν άδεια παραμονής. Πολλά εμπόδια και ένα χαράτσι χιλίων ευρώ!Στη πράξη μια ελάχιστη μειοψηφία των μεταναστών που ζουν εδώ και δύο δεκαετίες στη χώρα μπαίνουν σε αυτές τις ρυθμίσεις του. Η συντριπτική πλειοψηφία θα εξακολουθήσει να αντιμετωπίζεται με τις ρατσιστικές διακρίσεις και το άθλιο κυνηγητό της Αστυνομίας, με τους πνιγμούς δεκάδων μεταναστών στα σύνορα όπως έγινε τις τελευταίες μέρες. Το ΠΑΣΟΚ αντί να διευρύνει τα δικαιώματα καθιστώντας τα πλήρη και για όλους στη πράξη διασπά παραπέρα τους μετανάστες σε «νόμιμους» και «παράνομους» δίνοντας στους πρώτους συμβολικά δικαιώματα και στους δεύτερους απελάσεις και διώξεις.

Είναι μια πολιτική που συμπληρώνει τα μέτρα καπιταλιστικής εξόδου από τη κρίση φορτώνοντας στις πλάτες των εργαζόμενων και της νεολαίας τις συνέπειες της κρίσης.Η ΝΔ έτρεξε να πάρει αγκαλιά το ΛΑΟΣ για να οργανώσουν μαζί μια χυδαία ρατσιστική εκστρατεία κατά των δικαιωμάτων των μεταναστών. Το ΛΑΟΣ με θράσος μιλάει για «αλλοίωση του εκλογικού σώματος» και υποκριτικά απαιτεί δημοψήφισμα όταν το όραμα του είναι η συντριβή κάθε εκλογικής διαδικασίας όπως άλλωστε υποστηρίζουν οι ακραιφνείς υποστηρικτές της χούντας και της φασιστικής δικτατορίας της 4ης Αυγούστου που στεγάζει. Ο ρατσιστικός κατήφορος του σταματά μόνο με την ανάπτυξη του κινήματος των εργατών και της νεολαίας που γεννάνε την ελπίδα για την ανατροπή του συστήματος της εκμετάλλευσης και που για τη διαιώνιση της στηρίζεται στη διάσπαση των εργατών. Γι αυτό και όλοι αυτοί επιδιώκουν να μετατρέψουν στους μετανάστες αποδιοπομπαίους τράγους για τα αδιέξοδα του χρεοκοπημένου συστήματος τους.

Καλούμε τα συνδικάτα, τους φοιτητικούς συλλόγους, τις κοινότητες των μεταναστών, την Αριστερά και τα κινήματα, να δώσουμε ενωτικά την μάχη σε αυτόν τον δρόμο. Για την ήττα της αντι-μεταναστευτικής πολιτικής. Για νομιμοποίηση των μεταναστών/άσυλο στους πρόσφυγες/δικαίωμα επιλογής ελληνικής ιθαγένειας/ελεύθερη μετακίνηση/ίσα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα. Για την συντριβή των ρατσιστικών, φασιστικών και ξενοφοβικών προκλήσεων του ΛΑΟΣ και των νεοναζί

ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ. 
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΜΑΖΙ! 

-          Δικαίωμα επιλογής της ελληνικής ιθαγένειας, χωρίς απώλεια της ιθαγένειας της χώρας προέλευσης. Δικαίωμα ιθαγένειας σε όλα τα παιδιά των μεταναστών τα οποία έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα. 

-          Πολιτικά δικαιώματα και δικαίωμα ψήφου. Κατοχύρωση όλων των κοινωνικών, πολιτικών, πολιτιστικών και θρησκευτικών δικαιωμάτων για όλους τους μετανάστες. Λατρευτικοί χώροι και κοιμητήρια. Βοήθεια στην εκπαίδευση, με τάξεις υποδοχής για μαθητές και ενήλικες, προγράμματα εκμάθησης της μητρικής γλώσσας κλπ. 

-          Άμεση νομιμοποίηση όλων των μεταναστών χωρίς όρους και προυποθέσεις, να σπάσει ο φαύλος κύκλος παρανομία – εξαθλίωση – παρανομία. Να απλοποιηθεί και να διευρυνθεί χρονικά η απόκτηση άδειας παραμονής και εργασίας στην Ελλάδα, χωρίς τα απαράδεκτα χαράτσια που βαρύνουν τους μετανάστες. 

-          Άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες. Να φύγει από την αστυνομία η αρμοδιότητα εξέτασης των αιτημάτων ασύλου-          Οι μετανάστες είναι κομμάτι της εργατικής τάξης! Ίση αμοιβή για ίση δουλειά. Όχι στη μαύρη ανασφάλιστη εργασία και στην τρομοκρατία του κεφαλαίου. Όχι άλλες Κούνεβες. 

-          Άνοιγμα των συνδικάτων στους μετανάστες, νόμιμους και «παράνομους», όπως και σε όλο τον κόσμο της ελαστικής εργασίας.

-          Να καταργηθεί η FRONTEX,το απαράδεκτο Σύμφωνο Μετανάστευσης της ΕΕ, ο Κανονισμός Δουβλίνο ΙΙ και η Συνθήκη Σένγκεν. Να δοθούν ταξιδιωτικά έγγραφα και δικαίωμα μετακίνησης στην ΕΕ σε όσους μετανάστες το επιθυμούν.


Daniel Bensaid: Αγωνιστής, διανοούμενος, φίλος

Κείμενο του F. Sabado, μέλος του Πολιτικού Γραφείου της 4ης Διεθνούς και αγωνιστή του NPA, για το θάνατο του Daniel Bensaid.


Daniel left us today, Tuesday the 12th of January 2010. Born in 1946 he gave his life to the cause of defending revolutionary Marxist ideas right to the end. 

He was one of the founders of the Jeunesse Communiste Révolutionnaire (JCR - Revolutionary Communist Youth) and the Ligue Communiste Révolutionnaire (LCR - Revolutionary Communist League, French section of the Fourth International).

A leader of the May 68 movement, he was one of those people with a very sure feeling for political initiative. He had been one of the leaders of the 22nd March Movement. Grasping the dynamic of social movements, in particular the link between the student movement and workers’ general strike, he was also one of those who understood the necessity of building a political organisation, of accumulating the forces for building a revolutionary party.

The quality of Daniel’s intelligence was to combine theory and practice, intuition and political understanding, ideas and organisation. He could, at the same time, lead a stewarding force and write a theoretical text.

He was one of those who inspired a fight which combined principles and political boundaries with openness and a rejection of sectarianism. Daniel, his own political convictions deeply rooted in him, was always the first to want to discuss, to try to convince, to exchange opinions, and to renew his own thinking.

As a member of the daily leadership of the LCR from the end of the 1960s to the beginning of the 1990s, he played a decisive role in building a project, an orientation which combined daily activity with a revolutionary outlook. A good part of his theoretical and political work was focused on questions of strategy, and the lessons of the main historical revolutionary experiences.


Διαβάστε περισσότερα στο International Viewpoint [Έκδοση της 4ης Διεθνούς]...



Έργα του Daniel Bensaid:



Στα ελληνικά:

«Εμείς είμαστε οι κληρονόμοι του '68» - Αποσπάσματα από το κείμενο των Αλέν Κριβίν και Ντανιέλ Μπενσαΐντ


Σε διάφορες γλώσσες:

Θάνατος του Daniel Bensaïd

Daniel Bensaïd
_________________________________
[25 Μαρτίου 1946 – 12 Ιανουαρίου 2010]

Σοβαρά άρρωστος για πολλούς μήνες, ο σύντροφος μας Daniel Bensaïd, πέθανε σήμερα το πρωί. Επαναστάτης και ακτιβιστής από την εφηβεία του, ήταν ένας από τους ιδρυτές της JCR το 1966 ενώ συμμετείχε στο κίνημα της 22ης Μάρτη. Επίσης έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στη συγκρότηση της LCR το 1969, στην οποία ήταν από καιρό μέλος της ηγεσίας της. Παράλληλα, ήταν ένας από τους κύριους ηγέτες της 4ης Διεθνούς, ενώ συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία του NPA.

Φιλόσοφος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Paris VIII, έχει δημοσιεύσει πολλά βιβλία γύρω από τη φιλοσοφία και την πολιτική. Είναι γνωστός για τις διατριβές του γύρω από τον Walter Benjamin και τον Karl Marx. Άρθρα του και αναλύσεις έχουν φιλοξενηθεί σε μια σειρά περιοδικών και εντύπων. Παράλληλα ήταν ένας από αυτούς που ξεκίνησαν το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης [IIRE].



Ο Bensaïd έδωσε σημαντικές μάχες τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο για την υπεράσπιση του μαρξισμού, μένοντας πιστός στις επαναστατικές αρχές και συλλέγοντας τις εμπειρίες του σύγχρονου επαναστατικού κοινωνικού κινήματος.

Προκύρηξη για την εξέγερση στο Ιράν

ΟΚΔΕ - Σπάρτακος | Ιράν

Αφίσα της ΟΚΔΕ - Σπάρτακος για το Ιράν